zaterdag 8 juni 2013

Bertje

Vanmiddag lag er een kuikentje naast het nest, niet onder de moeder. Hij was al helemaal koud en zijn oogjes zaten nog dicht, dus ik nam hem mee naar binnen en legde hem in een mandje met doeken en een kruikje. Nu is hij al helemaal opgewarmd, hij piept weer en hij heeft zijn oogjes open!!! Ik weet niet of hij het gaat halen, want hij is wel erg zwak... Maar ik ga mijn best doen voor hem. Ik heb hem al Bertje gedoopt. :)
Een paar jaar geleden had ik ook twee kuikens geadopteerd. Eentje ging dood, maar de ander bleef leven. Ik voedde hem op en de rest van de zomervakantie liep hij achter me aan. Hij sliep op mijn schouder en at altijd de boter van mijn brood. Als ik op het gras ging liggen kroop hij in mijn haar en hij volgde me overal. Toen ging ik naar een zomerkamp, en toen ik terug kwam was hij opgegeten door de hond. Ik ben echt nog steeds boos op mijn ouders dat ze niet goed opgelet hebben...

Geen opmerkingen: